Focus op de basis

Wij besteden veel aandacht aan lees-, taal- en rekenonderwijs. Goed leren lezen beschouwen wij als de belangrijkste vaardigheid van de 21e eeuw. Wanneer je goed kunt lezen, kun je meer kennis tot je nemen. En die kennis is nodig om de wereld beter te begrijpen en vaardigheden te ontwikkelen.

Alle leerlingen zijn tijdens onze lessen betrokken en actief. Hoe doen we dat? Een aantal voorbeelden:
  • Technisch lezen doen we door o.a. hardop te flitsen. De woorden flitsen op het digibord voorbij en iedereen leest hardop mee.
  • Tijdens het rekenen worden er veel spelletjes gedaan. De bal wordt overgegooid om de tafels in te oefenen, alles in het lokaal wordt opgemeten of er wordt meegeklapt tijdens het tellen.
  • Bij aardrijkskunde, geschiedenis en natuur maken de kinderen posters en presentaties over alles wat ze hebben geleerd.